Ce trebuie sa stii despre certificatul ISO 9001? ISO este de fapt abrevierea folosita pentru a desemna Organizatia Internationala de Standardizare. Aceasta organizatie emite standarde la nivel international, care sunt denumite generic ISO, de la numele acesteia.

Detinerea unei certificari reprezinta atestarea faptului ca organizatia in cauza este conforma si indeplineste standardele ISO de referinta. Altfel spus, aceasta atestare se traduce prin emiterea unui certificat de conformitate recunoscut international, de catre un organism autorizat de certificare, precum Global Accreditation.

ISO 9001 reprezinta un standard international care creioneaza si transmite anumite reguli ce trebuie indeplinite de sistemul de management al unei societati in asa fel incat sa indeplineasca toate cerintele prevazute de acest standard, in ceea ce priveste calitatea reala si perceputa a produselor si serviciilor, dar si a brandului propriu-zis. Respectarea acestor cerinte atrage dupa sine dezvoltarea afacerii intr-un mod cursiv, atat prin imbunatatirea aspectelor ce tin de calitatea artefactului vandut in final, a proceselor de productie, a sistemelor manageriale, cat si prin satisfacerea clientilor, angajatilor, dar si a personalului aflat in functii de conducere.

Cum se obtine certificarea ISO 9001?

In vederea obtinerii unei astfel de certificari este necesara o evaluare amanuntinta cu privire la calitatea produselor si serviciilor fiind necesara indeplinirea mai multor cerinte. In principal, organizatia trebuie sa isi orienteze catre client toate actiunile pe care le realizaza in vederea proiectarii si realizarii  serviciilor si produselor oferite, dar si garantarea competentei angajatilor si a managementului. Astfel ca, o planificare cat mai buna si mai stricta a managementului calitatii, a proiectarii de produse, a achizitiilor, a procesarii comenzilor si a imbunatatirii sistemului de management al calitatii constituie o alta conditie necesara obtinerii acestei certificari. Mai mult, pentru a putea asigura aceste conditii, monitorizarea continua a perceptiei pe care o au clientii asupra produselor si serviciilor pe care le ofera societatea este un aspect indispensabil. De asemenea, in momentul in care brandul propune un produs sau un serviciu ce creeaza asteptari sau dorinte la nivelul clientilor, acestea trebuie sa fie indeplinite integral. In plus, chiar daca nu sunt solicitate, este obligatorie oferirea tuturor informatiilor relevante in ceea ce priveste produsul, fie ca este vorba de specificatii suplimentare, de schite ale produsului, standarde de utilizare, informatii suplimentare sugerate de furnizori sau ori ce alte aspecte considerate necesare in vederea garantarii celei mai bune, din punct de vedere calitativ, experiente cu produsul/serviciul vizat.

De ce este avantajoasa o astfel de certificare ISO 9001?

Implementarea unui sistem de management al calitatii bazat pe standardul ISO 9001 contribuie la imbunatatirea aspectelor pe plan managerial prin implementarea si dezvoltarea unui plan strict de actiune, conform principiilor managementului calitatii, care sa fie disponibil analizarii atat de catre cei aflati pe pozitii de conducere, cat si de fiecare angajat in parte. Astfel, procesele interne specifice vor putea fi accesate si intelese mult mai bine pe toate nivelurile ierarhice, generand cresterea increderii, satisfactiei si responsabilitatii angajatilor in raport cu locul de munca, dar si a partenerilor de afaceri, fie ei asociati sau furnizori, in raport cu serviciile si produsele oferite, dar si in ceea ce priveste respectarea clauzelor contractuale asumate reciproc.

Avantaje ISO 9001

In plus, angajatii multumiti vor genera un volum de munca mai mare si mult mai atent executat, crescand calitatea produsului finit. Acest lucru poate duce nu doar la imbunatatirea imaginii organizatiei si plasarea acesteia pe piata concurentiala pe o pozitie mult mai avantajoasa, ci si la o relatie mutual avantajoasa in raport cu clientii externi. Asadar, un produs executat si prezentat in asa fel incat sa indeplineasca pe deplin asteptarile clientilor, va genera automat o cresterea a increderii acestora si implicit, conturarea unei reputatii mult mai favorabile.

De asemenea, simpla mentiune ca societatea functioneaza dupa un sistem managerial reglementat si atestat international, creandu-si astfel un cadru atestat pentru optimizarea continua a proceselor interne va genera o imbunatatire a perceptiei asupra brandului per total, oferind informatii care sa certifice faptul ca acesta se implica in furnizarea unor materiale calitative care sa ofere cea mai buna experienta clientilor.

In final, dar nu in ultimul rand, aceasta implementare poate genera si avantaje de natura economica, precum scaderea pierderilor din productie, scaderea clientilor nemultumiti ce migreaza la alte branduri, cresterea ratei de productivitate a angajatilor si multe altele derivate din multumirea clientilor externi si interni.

SICERT.ro, aliatul fiecarei companii ce isi doreste certificarea ISO 9001

Procesul integral de obtinere a unei astfel de certificari este unul destul de complex si anevoios, putand pune in dificultate personalul care nu este specializat in domeniu. Astfel ca, pentru a facilita drumul spre obtinerea acesteia, fiecare societate comerciala poate apela la o companie care sa se ocupe integral de toate aspectele acestui proces, de la completarea documentatiilor necesare, semnalarea neregulilor, completarea tuturor documentelor; implicarea clientului fiind astfel minimala.

SICERT.ro este una din principalele companii din Romania care activeaza in domeniul “Certificari sisteme de management” si care incearca sa ofere clientilor sai servicii profesionale de certificare ISO structurate in pachete financiare avantajoase. Compania incearca sa raspunda prompt companiilor, fie ele organizatii mici, medii sau mari, care sunt in cautarea unui partener serios in vederea obtinerea unui certificat ISO 9001, in schimbul unor costuri rezonabile.

Ce valabilitate au certificarile ISO 9001?

Certificarile de sistem de management conform standardelor ISO sunt valabile pentru o perioada de 3 ani. Aceasta perioada nu este insa definitiva si valabilitatea certificarii depinde de parcurgerea auditurilor de verificare la 12 respectiv 24 luni de la data certificarii initiale. In cel de-al treilea an este realizat auditul de recertificare, organizatia intrand astfel intr-un nou ciclu de certificare de 3 ani, in conditiile in care nu au aparut modificari in ceea ce priveste cerintele ce trebuie indeplinite pentru acordarea acestuia.