Actualizarile standardelor ISO 9001

ISO 9001 este fara doar si poate cel mai cunoscut standard de certificare ISO, deoarece este cel care asigura un sistem de management al calitatii si ofera numeroase beneficii firmelor care opteaza pentru o astfel de certificare.

Primul ISO 9001 care a aparut in cadrul standardelor internationale, a avut loc in 1994, cand au fost lansate 4 standarde de baza: ISO 9001, 9002. 9003 si 9004.

Fiind primele standarde, cele 4 prezentau anumite probleme si neconformitati, motiv pentru care in 2000 au fost revizuite iar standardele 9002, 9003 si 9004 au disparut, ramanand doar 9001, care este si astazi in vigoare.

ISO 9001 a mai fost insa modificat din 2000 pana astazi, in momentul de fata fiind in vigoare standardul adoptat in anul 2008. Pana in 2008 insa, s-a mai adoptat o certificare ISO 9001 in 2004.

ISO 9001 din 2008 are cam aceleasi principii pe care le avea si ISO 1994, doar ca pe langa acesta, dispune si de 8 principii noi.

Aceste principii prevad orientarea firmei catre client, in asa fel incat acesta sa poata fi multumit de servicii, asigurarea unui stil de conducere cat mai corect, implicarea personalului in orice activitate implica imbunatatirea calitatii, crearea unui management pe procese, incat fiecare proces sa fie cat mai productiv si sa ofere calitate maxima, abordarea sistematica a managementului, in asa fel incat acesta sa se faca fara greseala, imbunatatirea continua a fiecarui serviciu si a fiecarui produse, luarea unor decizii bazate pe fapte si crearea unor relatii avantajoase din toate punctele de vedere: si din punctul de vedere al furnizorilor si din punct de vedere al celor care primesc serviciile.

 

Actualizarile standardelor iso 9001