- Aveti nevoie de ajutorul unei echipe de consultanta specializate pentru a directiona procesul, a pregati intregul sistem de documente (manual, proceduri si inregistrari) si a pregati viitorul manager de calitate si lucratorii. Pretul de consultanta ISO 9001 difera in functie de dimensiunile organizatiei. Taxele organismelor de certificare difera si ele in functie de dimensiunile organizatiei si numarul de zile de audit..
- Consultantul va tine o prima sedinta in care vor fi explicate intregul proces si schimbarile pe care le va intreprinde compania. In mod similar, domeniul de aplicare al certificarii si programul planificat vor fi stabilite. Prima colectare a datelor va fi efectuata, de asemenea, pentru a genera documentatia necesara pentru obtinerea certificatului ISO 9001.
- Echipa de consultanta va incepe sa pregateasca documentatia in conformitate cu standardul ISO 9001. In mai multe sedinte, companiei i se vor explica modificarile care trebuie facute si documentatia (proceduri, manual, politica si inregistrari) va fi livrata.
- Dupa cateva zile si cand compania a generat suficiente inregistrari, se efectueaza un audit intern, pentru a verifica daca intregul sistem este corect implementat pentru a obtine certificatul ISO 9001. Se va efectua un audit intern.
- Contactati o entitate certificatoare acreditata cu capacitatea de a emite certificatul ISO 9001 asa cum este SICERT. Organizati o sesiune de certificare, care va dura minimum 1,5 zile. Sicert, efectueaza monitorizarea in aceste zile si efectueaza corectarea neconformitatilor detectate in audit. In acest fel, oferim un serviciu cuprinzator pana la obtinerea certificatului ISO 9001.
Cerinte pentru obtinerea certificatului ISO 9001
Organismul de certificare pe parcursul zilelor de certificare va verifica daca compania are cel putin urmatoarele cerinte :
- Un sistem documentar format din Politica de calitate, manual, proceduri si inregistrari (care urmeaza sa fie pregatit de consultantul in calitate).
- Toate ofertele emise clientilor trebuie sa includa: sfera exacta a cerintelor clientilor, data, metoda de plata, timpul de livrare etc. Cu alte cuvinte, clientul trebuie sa fie pe deplin informat cu privire la domeniul de activitate.
- Dovezi scrise ca clientul accepta bugetul, plaseaza comanda, semneaza un contract, tarife sau altele similare.
- La companiile care vand produse, o trasabilitate a livrarii si o revizuire a acestora vor fi urmate inainte de livrare. Daca ceea ce facturati sunt servicii, va exista, de asemenea, o planificare a termenilor, o analiza a cerintelor clientilor si o revizuire ulterioara.
- Va exista o lista a furnizorilor autorizati, unde criteriile de aprobare sunt controlate, performanta este evaluata si incidentele sunt colectate, pentru a efectua evaluari periodice.
- Compania va avea un plan de instruire disponibil pentru toti lucratorii. Fiecare actiune de formare va fi evaluata de managerul de calitate, redactand un raport privind utilitatea instruirii.
- Pentru a obtine certificatul ISO 9001 , compania va pregati profiluri de locuri de munca, descriind toate functiile fiecarei functii si cerintele care trebuie indeplinite. De asemenea, trebuie pregatit un fisier pentru fiecare angajat pentru a colecta date importante, cum ar fi instruirea, experienta etc.
- In acele posturi in care este necesara o formare specifica, aceasta formare va fi acreditata pentru fiecare dintre lucratorii care ocupa aceste posturi. Prin urmare, compania va avea curriculum-ul lucratorilor sai si certificate de pregatire.
- Conform activitatii companiei, se considera o cerinta pentru obtinerea certificatului ISO 900 1, indeplinirea tuturor cerintelor legale care i se aplica (Legea garantiilor, standardele UNE, marcajul CE, legislatia sectoriala, licenta de activitate, Organic Legea protectiei datelor etc.).
- Compania va masura satisfactia clientilor. In mod normal, se face prin trimiterea de sondaje de satisfactie care vor fi ulterior analizate printr-un raport cu concluzii.
- Compania care are echipamente de masurare care necesita calibrare, va justifica metodele urmate pentru a garanta acuratetea masuratorilor, fie prin intermediul standardelor, fie prin intermediul calibrarilor intr-un laborator acreditat.
- Vor fi unele dosare de echipamente, unde puteti nota reparatiile efectuate, precum si un calendar de intretinere. Toate echipamentele trebuie sa aiba marcajul CE.
- O lista de indicatori de proces va fi intocmita cu actualizari periodice. De exemplu oferte acceptate / emise, numarul de produse / unitati defecte produse, defectiuni in perioada de garantie etc.
- Toate incidentele cu clientii si furnizorii vor fi inregistrate prin rapoarte. Masurile corective luate vor fi indicate in acelasi document.
- Pentru a obtine certificatul ISO 9001, compania va stabili obiective anuale legate de calitatea proceselor sale, care trebuie sa fie masurabile si realiste.
- Trebuie efectuata o analiza a mediului (socioeconomic, politic, juridic, tehnologic etc.). In plus, partile interesate (societate, angajati, clienti, furnizori, administratii, subcontractanti etc.) trebuie evaluate si cerintele acestora identificate.
- Acesta trebuie analizat in mediul extern al companiei (amenintari si oportunitati), precum si in mediul intern (puncte slabe si puncte forte). Echipa noastra de consultanta este suficient de instruita pentru a asista clientul la redactarea acestui raport SWOT.
- Compania trebuie sa analizeze riscurile din jurul activitatii sale, sa determine cauzele acestora si o serie de actiuni pentru a le controla si monitoriza.
- Conducerea va organiza o reuniune cel putin anual, unde sistemul va fi revizuit si vor fi analizate toate datele generate de sistemul de calitate ISO 9001. Se vor stabili oportunitati de imbunatatire.
- Cel putin o data pe an, compania va efectua un audit intern.
- In mod normal, facilitatile care urmeaza sa fie certificate trebuie sa aiba o licenta municipala de deschidere.
- Unii auditori solicita sa detina o licenta de activitate municipala, mai ales daca la locul de munca participa public.
Acestea sunt cateva dintre cerintele principale. La Ambialia facem un studiu initial gratuit pentru a evalua daca o companie indeplineste cerintele. 100% dintre clientii nostri obtin certificarea ISO 9001 si acest lucru este garantat la semnarea contractului.
Care sunt avantajele certificarii ISO 9001?
Cea mai importanta si principala motivatie a clientilor nostri este de a putea concura la licitatiile administratiilor publice , deoarece in majoritatea competitiilor adauga puncte sau este chiar exclusiv. Departamentele de achizitii ale companiilor mari noteaza sau solicita ISO 9001 de la furnizorii lor.
Expunerea siglei certificatului ISO 9001 pe web , facturi, cataloage, estimari etc., trimite clientilor un mesaj de calitate, incredere si stabilitate care se transforma intr-un fel intr-o rata mai mare de acceptare a estimarilor clientilor.
Nu trebuie uitat ca obiectivul unui ISO 9001 nu este marketingul, ci mai degraba implica schimbari pozitive in companie care se traduc intr-un control si o calitate mai mari a proceselor care, in cele din urma, imbunatatesc satisfactia clientilor. De asemenea, serveste la asigurarea si revizuirea tuturor conformitatii cu legislatia.